طرز تهيه بستني زمسنوني

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه بستني زمسنوني

۷ بازديد

 

طرز تهيه بستني زمستوني

مواد لازم:

سفيده تخم مرغ:4عدد

آب:3قاشق

خاك قند:1ليوان

وانيل:1قاشق چايخوري

پودر ژلاتين 1و2/1قاشق

شكلات ذوب شده:به ميزان لازم

نان ميكادو يا بيسكوئيت گرد:به اندازه كافي

پودر نارگيل و پودر گردو:براي تزئين

 

طرز تهيه:

براي درست كردن اين بستني خوشمزه ابتدا قابلمه اي را پر از آب كرده و روي حرارت بگذاريد تا بجوشد،در اين فاصله تخم مرغ ها را در ظرفي بشكنيدو سفيده آن را با همزن برقي خوب بزنيد تا سفت شده و فرم بگيرد.ظرف سفيده تخم مرغ را روي قابلمه آب جوش قرار دهيدو وانيل و خاك قند رابه تدريج به آن اضافه كرده و با هم مخلوط كنيدزماني كه مواد با هم تركيب شدند آن را از روي قابلمه برداريد و كنار بگذاريد.حالا پودر ژلاتين را در ظرف ديگري بريزيد و با 3قاشق آب جوش آن را مخلوط كرده و روي حرارت غيرمستقيم بگذاريد تا دانه هاي ژلاتين حل شود.

ژلاتين را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه كرده و باهم مخلوط كنيد مواد آماده شد را داخل بيسكوئيت يا نان ميكادو بريزيد و داخل يخچال بگذاريد تا بستني ها خنك شده وببندد.

حالا شكلات ها را دريك ظرف استيل بريزيد و روزي حرارت غير مستقيم قرار دهيد تا آب شود بستني ها را از يخچال بيرون بياوريد و شكلات آب شده را روي آن بريزيد.سپس روي بستني ها را با مقداري پودر نارگيل و پودر گردو تزيين كرده و دوباره داخل يخچال بگذاريد تا شكلات خودش را ببندد.

نوش جان

طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه

بستنی درست کردن در خانه یکی از راحتترین و سرگرم کننده ترین کارهاست که هم خودتان و هم بچه ها را خوشحال میکند. اگر فکر میکنید برای تهیه یک بستنی خانگی خوب و خوشمزه حتما باید بستنی ساز داشته باشید سخت در اشتباهید! برای درست کردن بستنی میتوانید از روش کیسه های پلاستیکی هم استفاده کنید و به این ترتیب یک میان وعده خوشمزه و خنک داشته باشید. برای اینکار فقط کافیست ترفندها و راهنماییهای ما در این مطلب را به دقت دنبال کنید. ما اینجا دو روش راحت و سریع برای درست کردن بستنی را در اختیارتان می گذاریم.

روش اول: بستنی خانگی در کیسه پلاستیکی

مواد لازم برای تهیه بستنی خانگی در کیسه پلاستیکی (برای 1 نفر)

  • 1 پیمانه (240 میلی لیتر) شیر، خامه شیر یا خامه سنگین
  • نصف قاشق چایخوری (2.5 میلی لیتر) عصاره وانیل
  • 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شکر
  • حدود 4 پیمانه (960 میلی لیتر) یخ
  • 6 قاشق غذا خوری (90 میلی لیتر) سنگ نمک
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد