آرشیو شهریور ماه 1400

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه حلواي عربي

۴ بازديد

مواد لازم:

آرد سفيد:1پيمانه

شيرخشك:1پيمانه

پودر نشاسته گل:2/1پيمانه

روغن مايع:1پيمانه

شكر:1.5پيمانه

آب:2پيمانه

زعفران:1قاشق غ خوري

گلاب و پودر هل:هر كدام 4/1قاشق چايخوري

طرز تهيه:

1-ابتدا آب را به همراه شكر، زعفران دم كرد، هل و گلاب داخل يك قابلمه مناسب مي ريزيم و روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا آب جوش بيايد و شكر به طور كامل حل شود. پس از اينكه شكر حل شد و آب جوش آمد قابلمه را از روي حرارت كنار مي گذاريم.

2-در مرحله بعدي آرد را الك مي كنيم سپس داخل يك تابه مناسب مي ريزيم و روي حرارت بسيار ملايم قرار مي دهيم. آرد را به صورت متداوم حدود ۱۰ دقيقه هم مي زنيم تا بوي خامي آن گرفته شود و سپس نشاسته گل و شيرخشك را اضافه مي كنيم و كمي تفت مي دهيم.

3-پس از چند دقيقه تفت دادن مخلوط آرد را كنار مي گذاريم تا از حرارت بيفتد، سپس مخلوط آرد تفت داده شده را يك مرتبه الك مي كنيم و داخل تابه مي ريزيم. حالا آرد را مجددا روي حرارت ملايم قرار مي دهيم و كم كم روغن را اضافه مي كنيم.

4-پس از اضافه كردن شربت بايد حلواي حالت خميري پيدا كند و به راحتي از ظرف جدا شود. پس از اينكه حلوا اماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان مي كشيم و به همراه مواد دلخواه تزيين مي كنيم. اين حلوا را تا خنك نشده است، نبايد زياد دستكاري كرد چون روغن پس مي دهدنوش جان.

 

طرز تهيه چيز كيك شكلاتي

۵ بازديد

طرز تهيه چيز كيك شكلاتي

مواد لازم

200گرم پنير ماسكارپونه

50گرم كره

4/1پيمانه پودر قند

100گرم بيسكوييت پتي بور

40گرم شكلات تخته اي

1قاشق چاي خوري اسانس وانيل

2قاشق چايخوري پودر ژلاتين

 

طرز تهيه:

ابتدا بيكسويت ها را كامل خرد كرده و با 50گرم كره مخلوط ميكنيم،مواد را داخل قالب مافين به اندازه يك سوم يا يك دوم قالب ريخته و با پشت قاشق محكم ميكنيم و ميگذاريم يك ساعت در يخچال استراحت كند،شكلات تخته اي به روش بن ماري آب ميكنيم دو قاشق چايخوري پنير خامه اي داخل شكلات ميريزيم و مخلوط ميكينم و اجازه ميدهيم شكلات در فضاي خارج از يخچال خنك شود و هم ميزنيم كه كاملا سفت نشود.

پنير خامه اي و پودر قند را باهم مخلوط ميكينم هم ميزنيم تا بافت پنير يكدست شود سپس عصاره وانيل را به مخلوط اضافه ميكنيم،شكلات و پنيرخامه اي به همراه ژلاتين آب شده را مخلوط ميكنيم

قالب را از يخچال خارج كرده و مخلوط پنيري را روي بيسكوييت ها ميريزيم و سه ساعت داخل يخچال قرار ميدهيم سپس ميتوانيد با سس شكلات و انواع ترافل تزيين كنيد.

نوش جان