طرز تهيه شيريني پنجره اي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه شيريني پنجره اي

۸۷ بازديد

 

طرز تهيه شيريني پنجره اي 

 

مرحله اول: 

در كاسه اي گود نشاسته ، آب و گلاب بريزيد و با همزن يا چنگال به هم بزنيد تا خوب مخلوط و يكدست شوند سپس تخم مرغ ها را تك تك اضافه كنيد و خوب به هم بزنيد و پس از اينكه خوب مواد مخلوط شدند زعفران را نيز اضافه كنيد.

 

مرحله دوم: 

پس از مخلوط كردن مواد اردهاي برنج و گندم را به مواد اضافه نمائيد و بار ديگر خوب مخلوط كنيد سپس به مدت 15 دقيقه در يخچال قرار دهيد ، در اين فاصله در تابه اي نچسب روغن فراواني بريزيد و اجازه دهيد تا روغن خوب داغ شود ، قالب مخصوص  شيريني  پنجره اي را داخل روغن قرار دهيد و حرارت زير تابه را ملايم كنيد و بگذاريد قالب نيز كمي داغ شود.

مرحله سوم:

كاسه محتوي مواد شيريني را نزديك تابه تان بگذاريد و قالب داغ شده را داخل مايع بزنيد و چند ثانيه مكث كنيد سپس قالب را به سرعت داخل روغن ببريد و با تكان سريع دست تان مايع را از قالب جدا كنيد ، هركدام از شيريني ها را به مدت 2 دقيقه در روغن سرخ كنيد ، مجدد قالب را داغ كنيد و داخل مواد بزنيد و به همين صورت تك تك شيريني ها را سرخ كنيد.

مرحله چهارم:

پس از سرخ شدن شيريني ها ، آنها را روي حوله آشپزخانه يا دستمال كاغذي ضخيمي قرار دهيد تا روغن اضافه آنها گرفته شود. سپس در ظرف مورد نظر چيده و روي آنها پودر قند يا پودر شكر الك شده بپاشيد.

- نكته:هنگام سرخ كردن شيريني ها قالب بايد به اندازه كافي ( نه خيلي زياد ) داغ شده باشد ، وقتي قالب را داخل مايع قرار ميدهيد دقت كنيد كه مايع از بالاي قالب تان بيرون نزند ( تمام قالب را داخل مايع فرو نبريد ) چون در اين صورت مواد در روغن از قالب جدا نخواهند شدميتوان روي نان ها را كمي پود قند و هل بپاشيد نوش جان .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.