كيك پرتقالي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

كيك پرتقالي

۷۶ بازديد

 

مواد لازم براي تهيه كيك پرتقالي

آرد سفيد شيريني پزي 2پيمانه

تخم مرغ 3عدد

آب پرتقال 1ليوان

روغن مايع 2/1ليوان

پوست پرتقال رنده شده مقداري

بكينگ پودر 1قاشق چايخوري

شكر 1ليوان

وانيل مقداري

 طرز تهيه

1-ابتدا پوست پرتقال را از قسمت نارنجي آن، به اندازه 1 قاشق غذاخوري رنده كنيد. سپس پرتقال ها را به اندازه 1 پيمانه آب گرفته و كنار بگذاريد.


2-در اين مرحله تخم مرغ ها را يكي يكي شكسته، زرده و سفيده آن را جدا كنيد. مراقب باشيد كه زرده و سفيده با هم قاطي نشوند. حالا زرده ها را كمي با همزن بزنيد تا از حالت لختگي در بيايد. سپس شكر و وانيل را به زرده ها اضافه كنيد. و با دور متوسط براي حدود 1 دقيقه هم بزنيد. بعد از آن پوست پرتقال و در صورت دلخواه اسانس پرتقال را اضافه كنيد. حالا بايد آنقدر بزنيد تا مخلوطي غليظ و كش دار داشته باشيد كه حجم آن دو برابر شده باشد. حالا آب پرتقال تازه و روغن مايع را به مخلوط اضافه كنيد و كمي هم بزنيد.

3-در ظرفي بيكينگ پودر و آرد را مخلوط كرده، و 3 بار الك كنيد. الك كردن باعث مي شود تا آرد هوا دهي شده و در نهايت كيك شما خوب پف كند. حالا مخلوط بيكينگ پودر و آرد را كم كم به مواد اضافه كرده، و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنيد.

4-در اين مرحله سفيده هاي تخم مرغ را در ظرفي جداگانه بزنيد. تا حدي كه حجم آن چند برابر شده و خوب پف كند. بايد در نهايت وقتي ظرف را برمي گردانيد، مواد ثابت بماند و از ظرف بيرون نريزد. اين نكته را دقت كنيد كه ظرفي كه سفيده ها را در آن مي زنيد، و همچنين پره هاي همزن بايد كاملا خشك و تميز باشد. در غير اين صورت سفيده فرم نميگيرد.

 

5-در آخر سفيده ها را به مواد اضافه كرده. به صورت دوراني و تا حدي كه فقط با مواد مخلوط شود هم بزنيد. اما دقت كنيد نبايد خيلي هم بزنيد، تا پف مواد نخوابد. حالا مواد را درون قالبي كه آن را خوب چرب و آرد پاشي كرده ايد بريزيد. قالب را درون فر كه آن را از قبل با حرارت 180 درجه سانتي گراد گرم كرده ايد براي مدت 50 الي 60 دقيقه قرار دهيد تا كيك پخته شود. بايد بدانيد كه زمان پخت كيك بستگي به فر شما داشته و ممكن است كمي متغير باشد. مي توانيد در اواخر پخت، با استفاده از يك خلال دندان تست كنيد. آن را درون كيك فرو برده، و اگر موقع بيرون كشيدن تميز باشد و مواد كيك به آن نچسبيده باشد، كيك شما آماده مي باشد. وقتي قالب كيك را از درون فر خارج كرديد، براي مدت 5 دقيقه اجازه دهيد تا سرد شود، سپس آن را از قالب بيرون آوريد.

كيك شما آماده هست نوش جان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.