طرز تهيه كيك زبرا

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه كيك زبرا

۸۶ بازديد

مواد لازم كيك زبرا 

آرد گندم ۲٫۵ پيمانه يا پودر كيك آماده

شكر ۱ پيمانه

شير ۱ پيمانه

تخم مرغ ۳ عدد

روغن مايع نصف پيمانه

پودر كاكائو ۲ قاشق غذاخوري

بكينگ پودر ۱ قاشق غذاخوري

وانيل نصف قاشق چايخوري

طرز تهيه كيك زبرا

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتيگراد روشن كنيد تا پس از اينكه مايه كيك آماده شد براي گرم شدن فر معطل نشويد. براي شروع آرد را با بكينگ پودر مخلوط كنيد سپس مخلوط آرد و بكينگ پودر را سه مرتبه الك كنيد تا به طور كامل صاف شوند.

پس از اينكه آرد و بكينگ پور را الك كرديد آنها را كنار بگذاريد. در مرحله بعدي يك كاسه مناسب انتخاب كنيد و تخم مرغ ها را به همراه وانيل و شكر داخل كاسه بريزيد. همزن را روي دور تند بگذاريد و مواد را هم بزنيد تا كاملا كشدار و سفيد رنگ شوند.(پودر كيك آماده را ميتوان از فروشگاه هاي لوازم قنادي تهيه نمايد)

پس از اينكه مخلوط تخم مرغ ، شكر و وانيل كشدار شدند روغن مايع را اضافه كنيد و كمي ديگر هم بزنيد. در ادامه شير را اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد تا مواد يكدست شوند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوري از آردي كه در مرحله اول الك كرديد برداريد.

حالا باقيمانده آرد را كم كم به مخلوط شير و تخم مرغ اضافه كنيد و با ليستك به صورت دوراني مواد را مخلوط كنيد تا مواد با آرد يكدست شوند و خمير كيك منسجم شود. در مرحله بعد خمير را به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد.

دو قاشق غذاخوري آرد باقيمانده را با نيمي از خمير به خوبي مخلوط كنيد و دو قاشق غذاخوري پودر كاكائو را به نصف ديگر خمير اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد تا يكدست شوند. يك قالب مناسب انتخاب كنيد و آنرا با روغن مايع چرب كنيد.

در ادامه مقدار كمي آرد كف قالب بپاشيد و يك ملاقه از مايه سفيد داخل قالب بريزيد ، سپس يك مقاله از مايه كاكائويي بريزيد. به همين ترتيب تمام مايه كيك را داخل قالب بريزيد. در مرحله پاياني كيك را به مدت ۴۵ دقيقه در فر قرار دهيد تا آماده شود.نوش جان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.