طرز تهيه باميه خانگي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه باميه خانگي

۴ بازديد

مواد لازم براي تهيه باميه خانگي

  • آرد سفيد 1 پيمانه
  • تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  • كره 50 گرم
  • شكر 2 قاشق غداخوري
  • آب 1 پيمانه
  • نمك 1 پنس
  • روغن به ميزان لازم
  • وانيل نوك قاشق چايخوري به ميزان لازم

مراحل تهيه باميه خانگي

1-براي شروع ابتدا آب و كره رو داخل يك قابلمه نچسب مي ريزيم و روي حرارت قرار ميديم.

2-حالا شكر رو اضافه مي كنيم و اجازه ميديم تا مخلوط به جوش بياد

3-بعد از اينكه مخلوط به جوش اومد، تمامي آرد + نمك رو به صورت يكباره اضافه مي كنيم و با يك قاشق چوبي فوراً شروع به هم زدن مي كنيم.

4-در ادامه و وقتي خيلي سريع مخلوط به صورت خمير در اومد و جمع شد، دو قاشق از شربت  يا عسل رو اضافه مي كنيم(براي شفافيت باميه) و به همين صورت و با حرارت ملايم براي 10 دقيقه خمير رو مرتب زير و رو مي كنيم و تفت مي ديم تا خمير بپزه و كاملاً خودش رو بگيره و وسط ظرف جمع بشه ولي در عين حال حالت نرم و لطيف داشته باشه.

5-حالا قابلمه رو از روي حرارت برداشته و اجازه ميديم تا خمير از حرات بيفته و كاملاً خنك بشه. بعد از اينكه خمير سرد شد، نوبت اضافه كردن تخم مرغ ها ميرسه به اين صورت كه هر تخم مرغ رو به نوبت اضافه مي كنيم و هر بار بايد كاملاً با همزن برقي تخم مرغ به خورد خمير بره.

6-تخم مرغ دوم رو همراه نوك قاشق چاخوري وانيل اضافه مي كنيم و با خمير كاملاً مخلوط مي كنيم. خمير در اين مرحله بايد بسيار نرم باشه و بافتي نه شل و نه خيلي سفت داشته باشه. حالا خمير رو داخل قيفي مي ريزيم و سپس يه تابه ديواره دار رو با مقدار مناسبي روغن پر مي كنيم و بعد از اينكه حسابي داغ شد، باميه ها رو از داخل قيف و با كمك  قيچي  داخل روغن مي ريزيم.(قيچي را چرب كنيد كه باميه به قيچي نچسبد)

7-باميه ها در حين سرخ شدن مرتب به هم ميزنيم تا به تابه نچسبه و به صورت يكدست سرخ بشن.

8-بعد از اينكه باميه ها تغيير رنگ دادن و كم كم طلايي شدن،نوبت اين هست كه اون ها از روغن خارج كنيم.

 

9-اجازه ميديم تا يكي دو دقيقه ، باميه ها داخل شربت قرار مي گيرن و بعد از شربت خارجشون مي كنيم و داخل يك صافي يا سبد قرارشون مي ديم تا شهد اضافي اون ها خارج بشه و باميه شما آماده هست.نوش جان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.