طرز تهيه زولبيا خانگي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه زولبيا خانگي

۵ بازديد

 

















مواد لازم براي تهيه زولبيا

 نشاسته 1ليوان

ماست پرچرب نصف ليوان

گلاب 1قاشق غذاخوري

زعفران دم كرده 2قاشق غذاخوري

روغن مايع 1قاشق چايخوري

آرد 2قاشق غذاخوري

بكينگ پودر نصف قاشق چايخوري

طرز تهيه زولبيا :

1-نشاسته را داخل ظرف ريخته و ماست را اضافه مي كنيم و خوب با هم مخلوط كرده تا نشاسته مقداري نرم شود حالا گلاب، زعفران دم كرده، روغن مايع و آرد را به مواد اضافه مي كنيم و با همزن به مدت 5 تا 7 دقيقه خوب مخلوط مي كنيم تا از حالت سفتي خارج شود در حين همزدن بكينگ پودر هم به مواد اضافه مي كنيم.

2-بعد از همزدن مواد را داخل ظرفي در بسته ريخته و اجازه مي دهيم به مدت 3 تا 4 ساعت استراحت كند

3-قبل از زدن زولبيا شيره را آماده مي كنيم به اين صورت كه 1 ليوان سرخالي شكر را به همراه يك سوم ليوان آب داخل قابلمه ريخته و 2 قاشق غذاخوري گلاب، نصف قاشق چايخوري آبليمو اضافه مي كنيم مواد را هم زده تا شكر مقداري حل شود. حالا قابلمه را روي گاز گذاشته و ديگر مواد را به هم نمي زنيم تا شروع به قل زدن كند و بعد از اينكه كف كرد با يك برس آغشته به آبليمو كناره هاي قابلمه را كه شكر چسبيده پاك مي كنيم

4-شكر بايد كاملا حل شود بعد مقداري زعفران، چند عدد هل و نصف قاشق غذاخوري گلوكز مايع اضافه كرده و همين كه گلوكز باز شد گاز را خاموش مي كنيم.

5-حالا مواد زولبيا را كه استراحت كرده را هم مي زنيم و داخل قالب مخصوص زولبيا يا ظرف جاي سس مي ريزيم. 

6-داخل يك قابلمه كوچك به اندازه 2 سانتيمتر روغن ريخته و صبر مي كنيم تا روغن داغ داغ شود بعد از مواد زولبيا به صورت دايره ايي و تو در تو داخل روغن داغ مي ريزيم و خوب هر دو طرف را سرخ مي كنيم تا طلايي رنگ شود. (البته به سليقه خود سرخ كنيد) و بعد داخل شربت مي اندازيم. كه به مدت 10 تا 15 ثانيه داخل شربت باشد بعد خارج كرده و داخل ظرف مي چينيم.

 

نكته:شربت زولبيا برعكس  باميه بايد گرم باشد.

نكته:آموزش تهيه شربت در مطالب قبلي ميباشد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.