طرز تهيه كيك كدو حلوايي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه كيك كدو حلوايي

۴ بازديد

 

مواد لازم براي تهيه كيك كدو حلوايي

آرد 2 ليوان

شكر 1 و نيم ليوان

 

تخم مرغ 3 عدد

 

پوره كدو حلوايي 1 ليوان

 

ماست 5 قاشق غذاخوري

 

گردو خرد شده نصف ليوان

 

روغن مايع 1 ليوان

 

بيكينگ پودر 2 قاشق چايخوري

 

دارچين 1/2 قاشق چايخوري

مرحله 1:

داخل كاسه تخم مرغ ها را بشكنيد و بهمراه شكر 5 دقيقه با همزن برقي بزنيد سپس روغن و ماست را اضافه كنيد و خوب بزنيد تا يكدست شود. پوره كدو را نيز اضافه كنيد و خوب مخلوط نمائيد (براي تهيه پوره كدو را با 3 ليوان آب بپزيد. وقتي آب كدو تمام شد آن را له كنيد.

مرحله 2:

آرد، دارچين و را مخلوط كنيد و چند بار الك نمائيد و به مايه كيك اضافه كنيد (مخلوط آرد را كم كم اضافه كنيد و در يك جهت هم بزنيد). در آخر نيز گردوهاي خرد شده را اضافه كنيد.

مرحله 3:

قالب كيك را چرب كنيد و مقدار كمي ارد كف قالب بپاشيد سپس مايه كيك را داخل قالب بريزيد و روي ان را صاف كنيد (به اندازه 2/3 قالب را پر كنيد چون كيك پف خواهد كرد

مرحله 4:

قالب كيك را داخل فري كه از قبل با حرارت 180 درجه سانتيگراد روشن كرده بوديد و گرم شده است به مدت 40 – 50 دقيقه (بسته به نوع فر) قرار دهيد (در 30 دقيقه اول پخت كيك در فر را باز نكنيد).

پس از پخت اجازه دهيد كيك خنك شود سپس از قالب خارج كنيد، كيك كدو حلوايي را ميتوانيد ساده برش بزنيد و سرو كنيد يا با شكلات و … تزئين كنيد. سرو اين كيك به همراه شير داغ يا قهوه بهترين گزينه است.

نكته هاي تهيه كيك كدو حلوايي:

اين كيك بسيار خوش طعم است و مزه كدو حلوايي را احساس نخواهيد كرد.

ميتوانيد بجاي گردو از خشكبار ديگري نيز داخل كيك استفاده كنيد.

اين كيك رو ميتونيد فقط با كمي پودر قند تزيين كنيد.

نوش جان


خواص کدوحلوایی برای بدن

1- سرشار از آنتی اکسیدان

کاروتنوئیدها یا همان رنگدانه های موجود در کدو حلوایی از سلول های بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کدو حلوایی هم درست مثل هویج منبع غنی بتاکاروتن، آلفا کاروتن و بتا کریپتوزانتین است. بدن شما بعد از دریافت بتاکاروتن آن را تبدیل به ویتامین A می کند و بدین ترتیب عملکرد سیستم ایمنی بدن افزایش می یابد.

2- محافظت از چشم

همانطور که گفتیم کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. فقط با مصرف حدود یک فنجان کدو حلوایی می توانید دو برابر نیاز روزانه بدنتان به ویتامین A را تامین کنید. این ویتامین مهم و ضروری به حفظ و بهبود حس بینایی کمک می کند و علاوه بر بهبود سلامتی دندان ها و استخوان ها خطر ابتلا به بیماری دژانتیو چشم که یکی از علل کوری در جهان است را هم کاهش می دهد.

3- بهبود سیستم گوارشی

فیبر موجود در کدو حلوایی در تنظیم قندخون، کلسترول و حرکات طبیعی روده موثر است. همه می دانیم که فیبر به سلامت سیستم گوارش کمک می کند. از سوی دیگر فیبر موجود در کدو حلوایی موجب پر کردن معده میشود و باعث تاخیر در احساس گرسنگی می شود و جلوی پرخوری تان را می گیرد. اگر رژیم لاغری دارید استفاده از کدوحلوایی را فراموش نکنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.