طرز تهيه دونات

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه دونات

۴ بازديد

 

مواد لازم براي تهيه دونات

  آرد    نيم كيلو

  شكر   100 گرم

  خاك قند   200 گرم

  ماست غليظ   1 پيمانه سرخالي

  تخم مرغ 2عدد

  روغن آبكرده    100 گرم

  دارچين   2 ق س

 بيكينگ پودر    2 ق م

 جوش شيرين   1/2 ق م

  نمك    1/2 ق چ

طرز تهيه
  

ابتدا در ظرف مناسبي تخم مرغ ها را با  روغن و شكر  مخلوط ميكنيم و با دور تند هم زن هم ميزنيم تا كاملا رنگشان سفيد شود.در ظرف ديگري بيكينگ پودر  ميريزم و حل ميكنيم و اين مايه را به مايه تخم مرغ ها اضافه ميكنيم و كمي هم ميزنيم .سپس آرد را كم كم اضافه ميكنيم و با قاشق يا ليسك هم ميزنيم تا زماني كه مايه حالت خميري پيدا كند .خمير بدست آمده نه زياد بايد شل و چسبان  باشد و نه زياد سفت و خشك.روي خمير را با سلفون بپوشانيد و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهيد تا خمير استراحت كند و حجمش دو برابر شود.

از استراحت كردن خمير ، روي يك ميز يا سطح صاف مقداري آرد مي پاشيم و خمير را روي آن قرار ميدهيم . خمير را با وردنه به قطر 1 سانتي متر باز كنيد و با يك قالب گرد و يا دهانه استكان به صورت حلقه حلقه برش ميدهيم .اگر هم بخواهيد وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با يك قالب دايره اي كوچكتر وسط آن را برداريديا از قالب هاي مخصوص دونات استفاده كنيد..

دريك ظرف گود مقداري زيادي روغن بريزيد و اجازه دهيد تا با حرارت ملايم داغ شود . سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بريزيد تا دو طرف آن سرخ شود .وقتي دونات ها پف كردند و طلايي رنگ شدند از داخل روغن بر ميداريم و داخل صافي قرار ميدهيم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاك قند و  را هم مخلوط ميكنيم و روي دو طرف دونات ها مي پاشيم . براي تزيين هم ميتوانيد  از شكلات تخته اي  ذوب شده استفاده  كنيدنوش جان.

طرزتهيه كرم پيراشكي در مطالب بعدي توضح داده شده است.*

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد