طرز تهيه كيك يزدي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه كيك يزدي

۴ بازديد

مواد لازم براي تهيه كيك يزدي

آرد سفيد 300گرم

تخم مرغ 3عدد

شكر 200گرم

ماست غليظ 150گرم

روغن مايع:175گرم

عسل 1 قاشق غذاخوري

بكينگ پودر 1 قاشق غذاخوري

پودر هل :نصف ق غذاخوري

گلاب 3 ق غذاخوري

طرز تهيه
ابتدا همه مواد را از يك ساعت قبل از يخچال بيرون بياوريد تا به دماي محيط برسند.بعد فر را با دماي 200 درجه سانتي گراد تنظيم كنيد تا گرم شود. تخم مرغ ها را در ظرف مناسبي بشكنيد و با همزن برقي چند دقيقه هم بزنيد تا كاملا يكدست شود.سپس شكر را به تخم مرغ ها اضافه كنيد و هم بزنيد تا كرم رنگ شوند.بعد روغن مايع را به مخلوط شكر و تخم مرغ كرم رنگ شده اضافه كنيد و هم بزنيد .

بعد از كمي همزدن مخلوط ماست را هم اضافه كنيد و با مواد ميكس كنيد. بعد ار مخلوط  به ترتيب  ، هل و عسل  را اضافه كرده و هم بزنيد. ديوارهاي ظرف را تميز كنيد . مخلوط آرد و بكينگ پودر را با هم الك كنيد و كم كم در چند مرحله به مواد مخلوط كنيد و با همزن به آرامي هم بزنيد. مايع آماده شده را سريعا به مرحله بعدي كه ريختن در داخل قالب است ميبريم تا مايه كيك منتظر نماند .

مايه آماده شده را با قيف و يا با قاشق در قالب  كه قبلا كاغذ مخصوص كيك يزدي گذاشته ايم ريخته و تقريبا دو  سوم قالب را پر ميكنيم.

سيني را براي 10 دقيقه در فر ي با دماي 200  درجه سانتي گراد كه قبلنم گرم شده قرار داده تا كيك ها كامل باد كنند.وقتي كيك ها باد كرد درجه فر را كمتر كرده و به دماي 180 درجه مي رسانيم و 10 دقيقه ديگر اجازه ميدهيم تا كيك ها طلايي و پخته شوند. بعد از پخته شدن ،كيك يزدي ها را از فر در بياوريد و اجازه دهيد سرد شوند و سرو كنيد.نوش جان

نكاتي كه ممكن است باعث پف نكردن كيك يزدي شوند:

 ممكن است اندازه هايتان دقيق نباشد.

زمان مخلوط كردن مواد زياد يا كم بوده باشد.

دماي فرتان مناسب نبوده باشد

كره يا تخم مرغ تان هم دما با محيط نشده باشند.

بكينگ پودر تان تاريخ گذشته و يا كم بوده باشد.

مقدار روغن بيش از حد بوده باشد.

 قالب كيكتان نسبت به مايه آن بزرگ بوده باشد.

قالب كيك يزدي نبايد چرب شود. زيرا بر اثر حرارت بالا چربي وارد بافت كيك مي شود و پف كيك رامي خواباند. پس حتما از قالب هاي نچسب براي تهيه كيك يزدي استفاده كنيد.

اگر در فر را باز و بسته كنيد يا آن را خيلي زودتر از اتمام پخت باز كنيد وسط كيك شما پف نخواهد كرد.اگر زمان آماده سازي مايه كيك و پخت آن زياد باشد باعث ميشود اطراف كيك شما پف كرده ولي وسط آن پف نكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.