انواع قالب

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

انواع قالب

۹۶ بازديد

 

انواع قالبها

براي خريد قالب مورد نياز خود ابتدا بايد بدانيد آن را براي چه كاري مي خواهيد. بايد بدانيد قالب هاي تفلون و سيليكون گران تر و مستحكم تر ازقالب هاي فلزي و آلومينيومياست.

قالب كمربندي

قالب كمربندي كه بيشتر با جنس تفلون در بازار موجود است براي تهيه انواع كيك، به خصوص چيز كيك و انواع دسر ها مورد استفاده قرار مي گيرد. براي استفاده از اين قالب اگر قرار است آن را در فر بگذاريد حتما كف آن كاغذ روغني بياندازيد زيرا در غير اين صورت مواد كيك از كناره هاي آن بيرون مي زند يا مي سوزد. نحوه قرار دادن كاغذ روغني بدين شكل است كه روي كف قالب يه تيكه كاغذ روغني قرار ميديم، ديواره قالب را روي كاغذ روغني گذاشته و قالب را مي بنديم. اين قالب‌هابه شكل گرد هستند و ويژگي اصلي اين قالب‌ها اين است كه وقتي‌ كيك پخته شد با باز كردن كمربند آن به راحتي‌ كيك از قالب جدا مي‌شود و نيازي به برگرداندن قالب نيست.

قالب سيليكوني

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه آيا بايد ته قالب سيليكوني را چرب كرد، آرد پاشيد يا هيچ كاري نكرد! بهتر است بدانيد نيازي نيست كه قالب هاي سيليكوني را چرب و يا آردپاشي كنيد. كيك از كف قالب بدون مشكل جدا مي شود، حتي اگر كيك نرم ترين و لطيف ترين و مرطوب ترين مدل كيك باشد.اين قالب‌ها از قابليت انعطاف‌پذيري بالايي برخوردار است. از جنس پليمر ساخته شده و نچسب است و تا 500 درجه سانتي‌گراد گرما را تحمل مي‌كند. از اين نوع قالب‌هاي سيليكوني كه داراي تنوع طرح زيادي هستند همچنين براي تهيه انواع ژله و دسر يخچالي نيز استفاده مي‌شود.

قالب مافين

اين قالب براي تهيه كيك هاي تك نفره استفاده ميشه و در شكل ساده و يا با انواع طرح هاي زيبا موجوده و براي تهيه كيك براي مهموني مناسبه چون كيك هاي يك نفره و به تعداد بهتون ميده. قالب مافين با جنس تفلون و يا سيليكون موجود است. قالب ها مافين گرد و كوچك هستند و در تعداد هاي 6 ،12 يا 24 تايي در يك قالب مستطيل قرار دارند. عموما داخل قالب هاي مافين كاغذ هاي مخصوص آن را قرار مي دهند تا شكل زيباتري داشته باشند.

قالب لوف

قالب‌هاي مخصوص نان و كيك‌هاي صبحانه يا loaf panاين قالب‌ها مناسب انواع نان فانتزي، تست و انواع كيك صبحانه و عصرانه است كه بعد از بيرون آمدن از قالب به صورت مستطيلي برش داده مي‌شوند.

قالب ميان تهي

اين قالب ها در مدل ساده و شياردار و طرح دار موجود است و براي كيك هاي معمولي خانگي گزينه مناسبي است.اين قالب مخصوص كيككه از وسط به صورت استوانه‌اي بالا آمده است و دليل آن اين است كه حجم اين كيك بالاست و خيلي‌ پف مي‌كند وباعث مي شودكه گرما به وسط اين كيك نيز برسد و روند پخت به طور كامل صورت گيرد.يك كيك فوق‌العاده ابري و خوشمز مانند كيك اسفنجي بوده با اين تفاوت كه پف بيشتري دارد و با طعم‌هاي مختلف نيز پخته مي‌شود. توصيه مي‌شود اگر حجم مايه كيك اسفنجي شما بالاست از اين قالب استفاده كنيد.


قالب تارت

قالب تارت دقيقا همانند قالب پاي است، با اين تفاوت كه عموما تارت ها در اندازه هاي كوچك تهيه ميشوند.

قالب معمولي

قالب كيك معمولي‌ كه حتما همه يك عدد از آن در آشپزخانه خود دارند و معمولا به شكل گرد و يا مستطيل در بازار موجود هستند. اغلب از نوعي هستند كه نياز به استفاده از كاغذ‌روغني و يا روغن جدا‌كننده دارند. اين قالب پركاربرد‌‌ترين نوع قالب است كه اندازه 18، 20، 22 مناسب‌ترين سايزهاي اين قالب است. اين قالبمخصوص كيك‌هاي اسفنجي و شيفون است و از قيمتي مناسب برخوردارند و در همه‌ فروشگاه‌هاي لوازم قنادي موجود مي‌باشند. توصيه مي‌شود از سايز 18 و يا 20 دو عدد تهيه نماييد چراكه سايزي مناسب است كه به راحتي اين امكان را به شما مي‌دهد همزمان دو قالب را در فر قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.