طرزتهيه فالوده شيرازي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرزتهيه فالوده شيرازي

۴ بازديد

فالوده شيرازي

مواد لازم:
نشاسته: 300 گرم
آب: 4 پيمانه
شكر: 1 پيمانه
ليمو تازه: 1 عدد
گلاب: نصف پيمانه
شربت آلبالو: به مقدار لازم

زمان آماده سازي 1 ساعت مناسب براي 4نفر

طرز تهيه:
ابتدا يك قابلمه مناسب را انتخاب كنيد و دو پيمانه آب را درون آن بريزيد و شكر را اضافه كنيد، بر روي اجاق گاز قرار دهيد. سپس شكر را هم بزنيد تا در آب حل شود و صبر كنيد تا آب شكر قوام پيدا كند.
در اين مرحله گلاب را اضافه كنيد و صبر كنيد تا شربت چند بار قل بخورد. سپس آن را از روي اجاق گاز برداريد و بگذاريد كنار تا خنك شود. سپس بعد از سرد شدن شربت آن را در يك كاسه مناسب بريزيد و در فريزر قرار دهيد تا يخ بزند.
بعد از يخ زدن شربت آن را از فريزر بيرون بياوريد و براي پودر كردن، آن را درون مخلوط كن بريزيد. بعد از اينكه شربت يخ زده را كاملا پودر كرديد، دوباره آن را به صورت پودر شده در يخچال قرار دهيد.
حالا نوبت به درست كردن رشته‌هاي فالوده است. ابتدا يك قابلمه را انتخاب كنيد و دو ليوان آب به آن اضافه كنيد. سپس نشاسته را به آن اضافه كنيد و قابلمه را بر روي اجاق گاز با حرارت ملايم قرار دهيد، تا آب به تدريج تبخير شود و نشاسته باقي مانده كشدار و غليظ شود. سپس براي ايجاد رشته‌هاي نازك نشاسته از يك آبكش با سوراخ هاي ريز كمك مي‌گيريم. نشاسته كشدار و غليظ را در آبكش بريزيد و با فشار بر روي نشاسته‌ها باعث شويد تا از سوراخ هاي ريز آبكش رد شوند. در زير آبكش كاسه‌اي پر از يخ قرار دهيد تا رشته‌هاي نازك روي يخ‌ها ريخته شود. توجه كنيد كه بهتر است كه از يك آبكش با سوراخ هاي ريز تراستفاده كنيد تا فالوده شما ريز تر و زيباتر شود.
بعد از خروج رشته ها از آبكش و ريختن آن ها بر روي يخ، خوب يخ را هم بزنيد تا رشته‌ها سفت شوند. سپس يخ‎هاي يخ زده را در يك كاسه مناسب بريزيد و رشته‌ها را به آرامي از يخ بيرون بياوريد و به كاسه حاوي يخ پودر شده اضافه كنيد و آن را به خوبي مخلوط كنيد. تا فالوده در همه جاي يخ قرار بگيرد.
فالوده را در يك كاسه زيبا بريزيد و به آن آب ليموي تازه را با كمي شربت آلبالو اضافه كنيد و به دلخواه تزيين كنيد.
نوش جان.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.