طرز تهيه شيريني كشمشي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه شيريني كشمشي

۴ بازديد

شيريني كشمشي

 

مواد لازم:

 

تخم مرغ 2 عدد متوسط

پودر قند 200 گرم

روغن جامد 100 گرم

روغن مايع 10 گرم   

وانيل 4/1 قاشق چايخوري

آرد 150 گرم

كشمش حدود 80 تا 100 گرم

 

زمان آماده سازي: 30 دقيقه                    زمان انتظار براي پخت: 15 دقيقه                  مناسب براي 10 نفر

 

طرز تهيه:

 

ابتدا پودر قند يا پودر شكر را به همراه روغن جامد و روغن مايع در ظرف مي ريزيم و حدود 3 تا 4 دقيقه با هم زن مي زنيم تا كاملا مخلوط شود و به رنگ سفيد تبديل شود . بايد توجه داشته باشيد كه وقتي مواد خشك هستند با دور كند هم زن و وقتي كمي مخلوط روغن و پودر قند مخلوط شدند و از خشكي در امدند با دور تند هم ميزنيم. بعد از سفيد شدن مواد تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد اضافه مي كنيم و حدود 30 ثانيه براي هر كدام زمان مي دهيم..

يعني وقتي كه تخم مرغ اول مخلوط شد بعد از 30 ثانيه تخم مرغ بعدي را به آن اضافه مي كنيم و به همراه آن وانيل را به مواد اضافه مي كنيم.

وانيل هايي كه اصولا در بازار موجود مي باشد به دو صورت وانيل هاي خالص و وانيل هاي شكري است كه اگر از وانيل هاي شكري در اين شيريني استفاده مي كنيد حتما اندازه آن را دو برابر كنيد در غير اين صورت نبايد از وانيل بيشتري استفاده كنيد چون باعث تلخي شيريني مي شود.

شما مي توانيد اول از همه پودر قند را به همراه روغن جامد و سپس روغن مايع در داخل كاسه هم زن ريخته و هم بزنيد ، البته همانطور كه در قسمت مواد اوليه ذكر كرديم نياز نيستي حتما از پودر قند استفاده كنيد مي توانيد از پودر شكر كه تفاوتي چنداني هم با يكديگر ندارند اضافه كنيد. قريب به 4 دقيقه مواد را هم ميزنيم تا كاملا اين مواد با يكديگر مخلوط شوند و رنگي مانند سفيد به خود بگيرند. آرد را اضافه مي كنيم. پس از اين مرحله با دور آرام همزن آرد را هم مي زنيم كه فقط در حدي باشد كه مواد با يكديگر مخلوط شوند و سپس كشمش ها را به آرد اضافه مي كنيم و آن را با يك وسيله مانند قاشق هم خواهيم زد.

در صورتي كه قصد داشتيد كه شيريني شما كشمش زياد تر داشته باشد بايد كشمش را به اندازه صد گرم اضافه كنيد اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه مبادا مقدار كشمش شما از 80 گرم كمتر شود.

بعد از اضافه نمودن مقدار دلخواه كشمش آن را بر روي يك سيني فر ميگذاريم و از افزودن روغن به سيني فر و يا اينكه كاغذ پرهيز مي كنيم. بعد از اين كار نوبت به آن مي رسد كه تمامي مواد را با يك قاشق كوچك در همه جاي سيني با فاصله پر كنيم و آن را در فري قرار دهيم كه از قبل حدود 20 دقيقه با حرارت 180 درجه سانتيگراد گرم كرده ايم، ميگذاريم. البته سيني را بايد در قسمت بالاتر فر قرار دهيم و حدود يك ربع منتظر مي مانيم تا عمليات پخت  صورت بگيرد.

در هنگامي كه متوجه طلايي شدن شيريني شديد بلافاصله آن را از فر خارج نماييد زيرا حرارات وارده به سيني تاثير بالايي در رنگ زرد و يا طلايي گرفتن شيريني كشمشي شما دارد.

نكات:

 

براي نگهداري طولاني مدت شيريني هاي كشمشي بعد از خنك شدن بايد شيريني ها را در جاي خنك و داخل ظرف هاي دربسته نگهداري كنيد.

اگر شيريني درهنگام پخت زياد در فر بماند خشك ميشود.همچنين مقدار آرد هم در خشك شدن شيريني تاثير گذار است.

تخم مرغ ها را نيم ساعت زودتر از يخچال خارج كنيد تا هم دماي محيط شوند.

كشمش ها را قبل از استفاده خوب بشوييد و چند دقيقه اي در آب خيس كنيد تا نرم شود.

پودر قند را الك كنيد تا دانه هاي درشت در آن نباشد.

استفاده از كره باعث خوش عطر تر شدن و طعم بهتر شيريني ميشود.

هنگام پودر كردن شكر يا قند يك دانه هل با پوست در آن بيندازيد كه با قند يا شكر كاملا آسياب شود. هل عطر و بوي فوق العاده اي به شيرينيتان مي دهد.

كشمش دانه دار براي اين شيريني مناسب نيست.

اگر ميخواهيد شيريني تان نرم تر شود مقداري آرد و كره بيشتري به آن اضافه كنيد.

براي پخت اين نوع شيريني بايد درجه فر دقيق تنظيم شود.

مايه شيريني را بايد با فاصله هاي مناسب در سيني فر قرار دهيد.

مايه شيريني را ميتوانيد با قيف هاي ماسوره اي مخصوص شيريني پزي در سيني فر بريزيد.

شيريني ها را بعد ازخارج كردن از فر كاملا رها كنيد تا خوب خنك شوند و بعد از قالب فر بيرون آوريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.