طرز تهيه كلوچه خرمايي

آموزش دستور ها و ترفند هاي شيريني پزي

طرز تهيه كلوچه خرمايي

۵ بازديد

كلوچه خرمايي

 

مواد لازم :

خرما: 12 عدد

آرد: يك و نيم ليوان معمولي

روغن جامد: يك چهارم پيمانه

پودر قند يا شكر: يك قاشق غذاخوري

بگينگ پودر: يك قاشق چاي خوري

شير: 6 قاشق غذا خوري

هل ساييده شده يا زيره سياه ساييده شده براي طعم دادن به خمير : يك قاشق غذا خوري

زرده ي تخم مرغ براي رنگ دادن به سطح كلوچه ها: به ميزان لازم

 

زمان آماده سازي: 45 دقيقه            زمان انتظار براي پخت: 20 دقيقه            مناسب براي6 نفر

 

طرز تهيه:

 

يك ظرف برداريد و روغن و آرد را داخل آن بريزيد و به خوبي با هم مخلوط كنيد تا روغن به خورد آرد برود. براي اين كار حتما لازم نيست از هم زن استفاده كنيد، هم مي توانيد از دست براي هم زدن اسفاده كنيد هم از قاشق.حالا بكينگ پود و پودر شكر را به آن اضافه كرده و هم بزنيد. شير را كم كم به مواد اضافه كنيد و در همين حال مواد را با هم مخلوط كنيد .به مدت 5 دقيقه مواد را ورز دهيد تا در هنگام درست كردن كلوچه ها حلت بهتري بگيرند. در يك كاسه خرما ها را از پوست جدا كرده و هسته ي ان را در بياوريد. پودر هل يا زيره سياه را به ان اضافه كنيد.

ظرف را به مدت 5 دقيقه روي حرارت بگذاريد تا خرما ها نرم شوند. حالا خمير را به اندازه ي گردو جدا كنيد. براي هر يك كلوچه به اندازه ي دوتا گردو خمير لازم است .براي درست كردن كلوچه روش هاي مختلفي براي پيچاندن ان  وجود دارد. مقداري خرما لاي خمير گذاشته و به سليقه ي خود بپيچيد.

زرده ي تخم مرغ را هم زده و با استفاده از قلم مو روي كلوچه ها بزنيد. اين كار باعث طلايي شدن كلوچه ها مي شود.حالا كلوچه ها را روي سيني بچينيد و داخل فري كه از قبل گرم شده بوده قرار بدهيد. دماي فر را روي 150 درجه قرار داده و 20 دقيقه صبر كنيد تا كلوچه ها اماده شوند.

نوش جان

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد